• Опозив квалификованог електронског сертификата у клауду (сертификата)

    Корисник има право да на основу важећег Уговора о пружању услуге издавања квалификованог електронског сертификата за квалификовани електронски потпис на даљину и у складу са Законом о електронском документу, електронској идентификацији и услугама од поверења у електронском пословању захтева промену статуса сертификата. Статус сертификата се из активног може променити у опозван.

    Поступак опозива сертификата се састоји од следећих процедура:

    1. Корисник аутентикован средством високог нивоа поузданости (мобилна апликација ConsentID или квалификовани електронски сертификат) на Порталу за електронску идентификацију (Портал еИД) може самостално опозвати сертификат (ITE CA QES);
    2. Корисник телефонским путем пријављује захтев за опозив сертификата контакт центру на број 011 30 50 570. Радно време контакт центра је радним даном од 8 до 16 часова.

      Корисник саопштава оператеру следеће податке: име, презиме, јединствени матични број грађана (ЈМБГ), корисничко име (имејл адреса), број телефона и број уговора који је корисник добио на имејл.

      Након пријема захтева за опозивом сертификата ITE CA започиње процес опозива сертификата и у року од 24 сата путем мејла обавештава корисника да је сертификат опозван. Након опозива сертификата трајно се укида важење сертификата и објављује се на листи опозваних сертификата (без могућности његовог враћања у активно стање).

      Корисник може позвати контакт центар и након радног времена, изабрати опцију Опозив сертификата, након чега ће оператер првог радног дана контактирати са корисником.